Červenec 2006

Method Man-životopis

29. července 2006 v 17:05 | dirty man |  životopisy
Method Man, vlastním jménem Clifford Smith, jméno si později změnil na Shakuan God Allah. Narodil se 1. března roku 1971 v Hempsted, Long Island. Jelikož pochází z rozvrácené rodiny, jako mnoho dnešních dětí, v jeho výchově se jeho rodiče střídali. Více byl ale s matkou a dvěmi sestrami v Park Hills. Vyrůstal tedy buď na Long Islandu, nebo na Staton Islandu. Když byl u otce, učil se hrát na bicí a také jako jeho otec skládal básně. V dětství a rané dospělosti se ale nezajímal pouze o hudbu, zajímali ho také komiksy, jeho nejoblíbenějším byl například Ghost Rider. Tímto komiksem byl fascinovaný natolik, že se to projevilo nejen v jeho rapové tvorbě, ale je to i jedna z jeho mnoha přezdívek. Jeho dospívání, doba, než se dostal k rappování, je ale protkána i dealováním drog, podřadnými a mnohdy nezákonnými a špatně placenými "zaměstnáními" (jako třeba práce u Sochy Svobody) a ani jeho školní výsledky nedosahovaly zrovna úrovně premianta třídy. Kázeňské prohřešky došly až tak daleko, že byl ze školy vyhozen.
Zanedlouho, na počátku 90. let se ale jeho cesta životem protla s několika dalšími. V jednom nočním podniku se potkává s triem bratranců RZA, GZA, O.D.B. Trio zrovna začínalo hledat talenty do nové hip hopové skupiny a jelikož v této době byl Clifford v povědomí ostatních svou zatím skromnou tvorbou, rozhodnou se jej vzít pod křídla své skupiny. Přidávají se také Ghostface Killah, Inspectah Deck, Raekwon a U-God, mimochodem s tím se Method již setkal v dobách, kdy pracoval u Sochy Svobody. Tady začíná sága Wu-Tang Clanu. To už se ale píše rok 1992, rok kdy se pomalu začíná rodit nadvláda rodiny WU, když vydávají singl "Protect Ya Neck/After the Laughter". Už od začátku jde vidět, že Method je a bude nejvýraznějším článkem skupiny. Meth byl jeden ze dvou členů, kteří dostali prostor pro svůj sólo song na kultovním elpíčku "Enter the Wu-Tang: 36 Chambers". Jejich debutové album, které vydali roku 1993, celou skupinu nakoplo na výsluní.
Mr. Meth byl také první, kterému ostatní členové dovolili vydat svou sólo desku a to dokonce i pod jiným labelem. Pro svůj sólo debut si vybral giganta v oboru label Def Jam. V roce 1994 tedy spatřil světlo světa temný démonický "Tical". I přes názor společnosti na rap v té době se CD umístilo na pozici číslo 4 v americkém žebříčku. Singl "You're All I Need" jehož remix "I'll Be There For You/You're All I Need To Get By" ,na kterém se společně s Methem ukázala za mikem i Mary J. Bliege se stal v roce 1995 mega hitem.
Díky svému osobitému stylu rapu se brzy stal v hiphopových kruzích oblíbený a vyhledávaný. Jeho osoba uvízla v oku i velikánovi té doby Notoriousovi B.I.G., se kterým si dal singl "The What" z jeho veleúspěšného alba "Ready To Die".
V létě roku 1995 se potkal s člověkem, ke kterému si za léta jejich spolupráce vybudoval velice úzký vztah, jeho jméno je samozřejmě Redman. V ´96 spolu vytvořili singl "Do What Ya Feel", ale pak se Meth zabořil do práce s jeho "rodinou" Wu-Tang Clanem. Zrodila se jeho nová přezdívka a s ní i oděvní firma, obojí nese název "Johnny Blaze".
Následujícího roku tedy 1997 vychází WU další CD "Wu-Tang Forever". Jeho třikrát platinový úspěch se v Method Manovi odrazil chutí na jeho další tvorbu a tak po záplavě hostovaček s nejrůznějšími umělci vychází v roce 1998 druhé sólové album "Tical 2000: The Jugement Day", album je sice platinové jako jeho debut, ovšem celkově nesklidilo takový úspěch.
V ´99 přišla ta správná doba na oživení vztahů s Redmanem, spolu s tím se připojil na Jay-Zho "Hard Knock Life tour". Tour se těšila zájmu ve všech koutech států. Ovšem téhož roku se Mr. Meth zapsal do hiphopových kronik zlatým písmem, když si sedl s parťákem Redmanem za mikrák a společně upekli album "Blackout", které vyšlo 28.září. Po obrovském úspěchu měl plný stůl nabídek a nevěděl kam dřív skočit. Rozhodl se ale, že skočí k DMXovi a LL Cool Jovi a vytvořili pecku "4,3,2,1". Skočil si i za Redmanem, výsledek? "Whatcha Gonna Do".
V roce 2000 se Wu-Tang cítil na další album a u toho nesměl chybět ani Meth, a tak vychází album "The W" a na něm pecky jako "Gravel Pit", "Careful (Click, Click)" nebo další šance červenáčka Redmana "Redbull".
Do podvědomí opravdu široké veřejnosti se ale dostává kultovním filmem "How High" (Kdo Hulí, Ten Umí). Zde společně s Redmanem ztvárnil černošské studenty na Harvardu. Zároveň se v tomto období datuje historie dalšího alba Wu-Tangu - "Iron Flag". Z desky si určitě připomenete pecky "Uzi (Pinky Ring)", "Rules".
Po albu s Wu - "Iron Flag"se Meth na tři roky stahuje z povědomí veřejnosti, ne ale úplně. Zaskakuje na nespočet výpomocí mnoha umělcům z oboru. O zmiňované tři roky později přichází velice plodný rok, nejen další "LP" WU. Tentokrát něco ve stylu Best Of, s názvem "Disciples of the 36 Chambers: Chapter 1". Ale také další sólovka Method Mana. Album "Tical 0: The Prequel" to sice nebylo to nejkvalitnější, co jste si od něj mohli pořídit, ale i tak mělo celkem úspěch. Album se stalo zlaté. Což bylo možná trošku zklamání pro platinového sběratele jakým je Method. Posledním kouskem je pouliční "Street Education".

PSH-Rap'n'Roll

16. července 2006 v 11:33 | dirty man |  Download
stahujte novy album od PSH-PSH-Rap'n'Roll
1 - Intro
2 - Znova
3 - 1985
4 - Parket + Čistychov
5 - Kamufláž
6 - Jackpot
7 - Wolfův Revír + James Cole
8 - Klubový pravidla
9 - Nemam rád + Lela
10 - Tf tf
11 - Rok PSH
12 - Moje řeč
13 - Parket (RMX) + Čistychov, Indy, SuperCrooo
14 - Neutečeš + LA4
15 - Outro

Jay-Z-životopis

15. července 2006 v 22:49 | dirty man |  životopisy
Pravé jméno: Shawn Carter
Narozen: 4.12.1970
Znamení: Střelec
Místo narození: Brooklyn, New York, USA


No jo, čas prostě nekompromisně letí kupředu a už to bude osm let od doby, kdy věhlasný zámořský rapper Jay-Z a.k.a. Jigga vydal své debutové album ''Reasonable Doubt''. Osm let strávených v rapové branži udělalo s Jiggou své, nejen, že se stal jedním z nejprodávanějších rapových interpretů světa (díky neuvěřitelnému prodejnímu úspěchu dokonce získal přezdívku ''platinovej hoch''), ale zároveň se stal jedním z nejoblíbenějších rapperů vůbec a když po, doufejme, že pouze doposud, poslední vydané desce ''The Black Album'' prohlásil, že s aktivní kariérou pomalu, ale jistojistě končí, mnohým se to zdálo absolutně nepředstavitelné. Jestli to s koncem kariéry myslí Jigga opravdu vážně, se dozvíme až za nějaký ten pátek a tak si prozatím pojďme čekání o nějakou tu minutu zkrátit pohledem na jeho životní cestu.

Jay-Z se narodil 4. prosince 1969 v new yorské čtvrti Brooklyn jako Shawn Corey Carter. Dětství strávil převážně touláním se po brooklynských končinách Mary Projects a zde také začal navštěvovat střední školu, kde se zároveň seznámil s budoucím nejlepším přítelem, rapperem The Notoriousem B.I.G., jehož památce později věnoval celé album. Rodinné štěstí jako dítě ani zdaleka nenalezl. Když mu bylo pouhých devět let, opustil jeho matku a další tři sourozence otec a Jigga se tak, společně s početnou rodinou bez většího živitele, musel často strachovat, kam jen se v noci uloží ke spánku či co bude následující den jíst. Většinu volného času trávil poflakováním se v brooklynských ulicích se svou rebelskou partou a tudíž netrvalo příliš dlouho a z Jazzyho (jeho pouliční přezdívka) se stal drogový obchodník. Na tento byznys si samozřejmě nemohl stěžovat, jako dealer si dennodenně přišel na přinejmenším hodně solidní částky. Jenže čím více své nezákonné kšefty rozšiřoval, tím se také zvětšovalo smrtelné riziko, jelikož se násilí a ozbrojenost v new yorských čtvrtích zvyšovalo s každým dalším dnem. Toho všeho si byl Jigga dobře vědom.

A proto, koncem osmdesátých let, řekl drogovému byznysu definitivní sbohem a vydal se vstříc své, již dlouhodobé tajné lásce, kterou byla právě rapová muzika. Pseudonym Jazzy se změnil Jay-Z a jeho hudební kariéra tak mohla začít. Poprvé výrazněji dal o sobě Jigga vědět v roce 1993 skvělým featuringem na výtečném singlu ''Can I Get Open'', který vytvořila zámořská parta Original Flavor. Jenže čas šel dál a i když Jay-Z na scéně působil jako úspěšný featurista (za všechny třeba hostování v pecce Big Ela ''Da Graveyard'' nebo ve válu ''Time To Build'' od Mic. Geronima), stále nemohl získat nahrávací smlouvu a první vlastní album tak zůstávalo tabu. Jigga sice v té době ještě nevydal ani jednu vlastní pecku, ovšem vydat desku rozhodně chtěl. A tak, když tolik vytoužená smlouva prostě ne a ne přijít, rozhodl se pro rázný krok - spojil své finanční úspory s Damonem Dashem a Kareemem Burkem, a tahle trojka založila vlastní label, jemuž dala název Roc-A-Fella. Scéna byla naprosto šokována, jen tak si vytvořit svůj ,,lejbl'', to se opravdu často nestávalo. Ale to Jiggovi nijak nevadilo a poté, co na Roc-A-Fella vyšel singl ''In My Lifetime'', bylo všechno připraveno pro debutový počin pseudonymu Jay-Z. V roce 1996 tak vyšla jeho debutová deska, jíž Jigga pojmenoval ''Reasonable Doubt''.

Album ''Reasonable Doubt'', dnes již hodně klasický počin, se téměř ihned po vydání stalo jedním z nejprodávanějších a zároveň i nejpovedenějších titulů roku a i v současné době existuje jen pramálo desek, které by se Jiggově debutové mohly rovnat. Na ''Reasonable Doubt'' Jay-Z do poslední kapky zúročil to, co všechno v brooklynských ulicích zažil a chybět samozřejmě nemohla ani zmíňka o jeho dealerské části života. Tolik hitovek (''Feelin It'', Dead Presidents'', ''Bring It On'' a mnohé další) na jednom jediném kompaktu se opravdu jen tak nevidí. Produkci na něm si vzal na starost především DJ Premier, jemuž však vypomohli také další producenti typu Skie či Clarka Kenta a proud alba tak rozhodně mohl přinejmenším dostatečně odsejpat. Hodně dlouho poté pak Jiggovy trvalo, než opět přivedl desku, která by zase jednou byla tak vyvážená a tak jedinečná, právě jako ''Reasonable Doubt'', jenž opravdu atakovala všechny možné tržní rekordy. Jenže Jay-Z po tomhle obrovském úspěchu všechny své příznivce doslova šokoval. Prohlásil totiž, že tohle album bylo jeho první, ale zároveň i poslední.

Největší podíl na tomto prohlášení mělo zavraždění jeho velkého přítele B.I.G.ho, jenž byl skutečným parťákem i v rapovém byznysu. Jeho smrt Jiggu opravdu sebrala, byla to pro něj obrovská rána. Po až neuvěřitelně vydařeném debutu to tudíž vypadalo, že scéna o svou novou naději přijde ještě rychleji, než se s první vlastní deskou v rapovém světě vůbec objevila. Jenže naštěstí se Jay-Z po krátké odmlce přece jenom vrátil zpět a bleskurychle vydal své druhé album s názvem ''In My Lifetime, Vol. I'', jehož celý obsah věnoval právě památce blízkého a velkého přítele B.I.G.ho. Nové Jiggovo album ovšem příliš velký úspěch nepřineslo, jelikož se velká většina rapových příznivců sotva stihla oklepat ze ztráty výtečného rappera, jímž B.I.G. jistojistě byl, a tudíž měl jen málokdo zájem o kompakt, kde se právě jeho život rozebírá v každé textem kořeněné vteřině disku. Také styl, který Jay-Z na své nové desce propagoval, byl mnohým doslova proti srsti. Nejvíce si toho byli vědomi ti, kterým se jeho předchozí počin maximálně zamlouval, neboť změna, ať už po textové či instrumentální části, byla prostě příliš znatelná a hlavně, bohužel, nezdařená. Ale to by nebyl Jigga, aby se opět někde nenašel. Stalo se tomu tak, když si, společně s Ja Rulem a Amil, připravil pro soundtrack k filmu Rush Hour skvělou pecku ''Can I Get A ...''. To už ovšem důsledně připravoval své třetí pořadové album. Do světa jej vypustil v roce 1998 a přiřadil mu název ''Vol. II ... Hard Knock Life''. Téměř okamžitě se tahle ta deska stala mocnou čarodějkou tržních žebříčků (jen za první týden se jí prodalo více než 250 tisíc disků ; celková světová prodejnost dokonce přesáhla hranici šesti miliónů kompaktů) a Jay-Z byl tímto rázem definitivně zpátky na špici scény. Neuvěřitelně proudící beaty od producentských hvězd typu Timbalanda, Swizze Beatse či Kida Capriho jen dodaly Jiggově novému počinu korunku výtečně odvedené práce. Po úspěchu této desky také čím dál více vzrůstalo jméno jeho labelu, kterému se najednou upisovalo mnohem více emsís a jednotlivých uskupení (M.O.P., Memphis Bleek, Freeway, a mnozí další), než kdykoliv předtím. V té době již ovšem měl také vlastní značku oblečení (Rocawear), jenž se rovněž stala obrovským přínosem finančních prostředků. Finance, přesněji zrhuba třiceti miliónů dolarů, mu vydělalo také turné, na které vyrazil společně s Method Manem a Redmanem, DJem Cluemem a DMX, a jenž se uskutečnilo téměř po celé Americe pod názvem Hard Knock Life Tour. Jigga byl prostě na koni.

Psal se rok 1999 a Jay-Z již mermumocně připravoval svou další dlouhohrajku, která uzřela světlo světa ještě v tomtéž roce a jíž Jigga pojmenoval ''Vol. III ... The Life And Times Of S. Carter''. Jeho nová deska byla veřejností opět přivítána s otevřenou náručí a i když na ní byla obsahová změna naprosto jasně znatelná (Jigga již dopředu avizoval, že tohle album bude zase jednou plné pouličních příběhů), nikomu to nijak zvláště nevadilo, spíše naopak se mnohým lidem jeho street historky zamlouvaly ještě více. V té době si však také pořádně vyzkoušel chuť zákona, neboť byl souzen za pobodání šéfa labelu Untertainment Lance Rivery a za nelegální držení zbraně. Rozsudek naštěstí zase až tak hrozivý nebyl, Jay-Z z toho všeho vyvázl pouze s tříměsíční podmínkou.

Čas ovšem nekompromisně utíkal a než se někdo stačil pořádně nadechnout, byl tu rok 2000 a s ním i Jiggovo již páté pořadové album ''The Dynasty: Roc La Familia 2000''. Tahle deska zase jednou čarovala a Jigga za ní získal platinovou deskou. ''The Dynasty: Roc La Familia 2000'' opět přineslo pořádnou dávku hitů, ať už ''This Can'z Be Life'' (song pro nenarozené dítě), ''Parking Lot Pimpin'' či ''I Just Wanna Love U'', který se okamžitě stal obrovským trhákem všech zámořských klubů. Už to pomalu začínalo vypadat, že líp se v rapovém světě nikdo ani nemůže mít. Ovšem Jigga zase všem ukázal, že rezervy ještě má, a rozhodně ne zrovna malé. Letopočet opět přibral na své konto jedno číslo navíc a Jay-Z pro změnu jeden kompakt navíc. Jenže ne ledajaký kompakt, nýbrž takový, jenž dokázal zvednout ze židle i ty největší a nejzarputilejší kritiky. Jiggův šestý počin obdržel název ''The Blueprint''.

''The Blueprint'' byla opravdu famózní deska, obsahovala sice pouhých desek pecek, ovšem jejich kvalita se pohybovala přinejmenším na hranici výtečnosti. O featuring se postaral jen jeden jediný člověk a sice Eminem, který se zároveň chopil i produkce, při níž jej ovšem doplnili ještě Just Blaze, Bink, Trackmasters a Kayne West, a album tudíž mohlo hrát. Jiggovy skvělé texty i rapping mu opět vysloužily obrovské ovace a pseudonym Jay-Z prostě ve světě hiphoperů letěl. V ten samý rok stihl Jigga vytvořit ještě jedno album, pro tentokrát se jménem ''Unplogged'', na kterém zaznívaly především skladby z ''The Blueprint'', ale objevilo se i pár nových tracků. Další úspěšný rok.

V roce 2002 se Jigga rozhoduje pro spolupráci s R. Kellym v pecce ''Fiesta''. Tento vál se daří naprosto podle představ a oba dva nakonec ve stejném roce vydávají společnou desku ''The Best Of Both Worlds'', která ve Spojených státech opět získává platinové oceněná. To ovšem pro tento rok není od Jiggy ani zdaleka všechno, jelikož zanedlouho opět přichází s dalším, již devátým pořadovým počinem ''The Blueprint 2: The Gift And The Curse'', jenž vychází jako dvojcédé. Tohle album již ovšem nedosahuje takových kvalit, jako jeho předchozí kompakty a i když opět získává platinové ocenění (tentokrát dokonce 3krát), nepatří mezi povedené tituly roku 2002. A tak se Jay-Z téměř okamžitě rozhoduje pro vylepšení si reputace. To by skutečně nebyl on, aby se mu to nepovedlo. Píše se letopočet 2003 a Jigga přichází s desátou deskou ''The Blueprint 2.1'', která již opět patří mezi hodně povedené kousky jeho pseudonymu. Jenže to už se ovšem blíží podzim stejného roku a Jay-Z je tady znovu s úctyhodným jedenáctým počinem ''The Black Album''. S počinem, po jehož východu, prohlásil, že s rapovou kariérou nadobro končí. No uvidíme, jestli to myslí opravdu vážně, každopádně, pokud by tomu bylo skutečně tak, scéna by ztratila jednoho ze svých nejlepších rapperů. Nebo si někdo, zvláště po přečetní těchto několika odstavců, myslí, že by tomu tak nebylo?


Eazy E-životopis

9. července 2006 v 18:41 | dirty man |  životopisy
Dne 7.Září 1963 se narodil v LA (Compton, Kalifornia) Eric Wright. Narodil se rodičům Wrightovým. Jeho matka Kathie pracovala jako správce na základní škole v Comptonu a jeho otec Richard byl poštovní dělník také blízko jejich města. No město, spíše se to počítá jako předměstí velkoměsta Los Angeles. Eric měl dva sourozence bratra Kennetha a sestru Patricii. Celá rodina žila v chudém městě a jim samotným se taky nevedlo moc dobře. Uživili se, ale neměli na to aby žili v nějakém dobrém prostředí, v jiné části Los Angeles nebo dokonce v luxusu.
Eric vyrůstal se stejnými nadějemi a sny jako jeho kamarádni z chudých částí měst nebo konkrétně z Comptonu. Chtěl dokázat něco velkého bez ohledu na to co to bude a jak se k tomu dopracuje. V této době byl ve výkvětu hip-hop a ten způsobil Eazyho větší vztek na okolí, začínal vnímat jak se věci mají a kolik je na světě nespravedlnosti. Rozhodl se že rap bude to co ho proslaví, ale i když nebyl na západě spojených států rozšířený jako ve východní části. V té době byl hlavním městem rapu východní velkoměsto New York.
V brzkém věku začíná prodávat drogy, protože si uvědomuje, že za něco bude muset žít a hodně bude muset investovat do rapu než se mu to vrátí. Bylo mu jasné, že rodina mu nepomůže, protože na tom není finančně dobře a jiná cesta k vydělání peněz nevedla. A taky se to dalo očekávat, že Eazy E propadne dealování drog a i jejich užívání, protože jak známo Compton je nejtvrdší ze všech amerických ghett.
V zimě roku 1979, když mu bylo sedmnáct let ho vyhodili ze střední školy. A tak šel Eazy dál svým životem bez dodělané školy, ostatně jako většina rapperů, kteří neměli dodělanou školu. Třeba známý rapper Snoop Dogg je jeden z mála, kteří střední školu dokončil s maturitou a to byl členem pouličního gangu v Los Angeles. Ale tam se ostatně dostal i Eazy E. Stal se členem nejvlivnějšího gangu v L.A. a to nechvalně známého gangu "Crips". Dále už jen prodával drogy, účastnil se se svojí partou hip-hopových párty, kde se pil alkohol a kouřila tráva a pobírali se tam i další drogy.
Eazy měl v této době už u svých známých vybudovaný respekt a docela si vydělal hodně peněz. Přece jen je známo, že drogy jsou výdělečnej kšeft. A jednoho dne se rozhodl, že investuje ty "vydělaný" peníze z drog do něčeho co celej život chtěl. A tak za peníze z drog pro které se prolejvá na ulicích krev gangů si postavil vlastní label. Dal mu jméno Ruthless Records. Což v překladu znamená nemilosrdný a takový Eazy E skutečně byl. 3. Března roku 1987 se setkal s Jerrym Hellerem v jeho studiu v Los Angeles. Heller slyšel Eazyho samply a rozhodl se že se s dvěma pertnery připojí k Eazyho Ruthless Records a rozjedou to ve velkém. Hned ten samý měsíc (březen 1987) přivedl Eazy E do Ruthless Records The D.O.C.a a podepsal s ním smlouvu. V tomto roce také dal vzniknout nejlepší a také nejnebezpečnější rapové skupině, která kdy na tomto světě byla. Přivedl si k sobě místního rappera Lorenza Patersona a.k.a. "MC Ren", dále rappera a writera z party nazývané "CIA" O'Shea Jacksona a.k.a. "Ice Cube" a dva producenty z World Class Wreckin'Cru Antonieho Carrabyho a.k.a. "DJ Yella" a Andreho Younga a.k.a. "Dr. Dre", ten už byl známý jako DJ v Los Angeleském klubu "Eve After Dark". A tito chlápci to mohli dát dohromady. Dali si název N.W.A., což je zkratka názvu "Niggaz With Attitude", což znamená v překladu "Negři S Názorem" a ten názor skutečně měli, protože se nebáli rappovat o ničem a o nikom, rappovali o věcech o kterých se oststních jen báli potichu mluvit.
Ještě v tomto roce jim vyšlo debutové album "N.W.A. and the Posse". Nebylo to průlomové album, stylově bylo orientované na párty a tak. Moc se o něm neví, do té doby co N.W.A. vydali další album. V listopadu toho samého roku vyráží N.W.A. s The D.O.C., Salt & Pepa, UTFO a Heavy D na čtrnáctidenní turné po státech. V červnu následujícího roku 1988 jedná Eazy E a jeho Ruthless Records s Atco Records o produkování JJ Fada a Michel'le. A následně po úspěšné dohodě připravuje Eazy E a jeho skupina N.W.A. texty a soundy pro jejich nové album. Eazy E se nechal slyšet, že tohle album bude jejich průlomové a pokud ne tak už se nikdy neprosadí. A měl pravdu. V Srpnu 1988 se na pultech objevilo album "Straight Outta Compton" na kterém bylo 13 pecek toho nejtvrdšího gangsta rapu, který jsme mohli do teď slyšet.Eazy E se nemýlil, když řek, že bude jejich průlomové. Během pár týdnů se prodalo 2.000.000 alb aniž by rádia hrála jejich tracky. Tímto albem si udělali jméno a posunuli hranice představivosti. "Straight Outta Compton" bylo nesporně nejvlivnější hardcore rapové album všech dob.
Dnes o sedmnáct let později se stalo album legendární klasikou, ale taky nejkontroverznějším albem, které kdy vyšlo. Hned poté co vyšlo bylo odsuzované v národním tisku a bylo dokonce odsuzované i prezidentem Spojených států Amerických. Jejich videoklip k songu Staright Outta Compton, byl okamžitě stažen z MTV, protože oslavoval násilí a dokonce k němu i vyzýval.
Další song, který se objevil byl neméně tvrdý. Ano jde o legendární track "Fuck tha Police", který popisoval policii v tom nejhoršim světle. Do Ruthless Records přišla výstraha přímo z Bílého domu a připojila se i FBI. To album bylo tak kontroverzní, že byli členové N.W.A. v červnu 1989 na krátko zatčeni za rapování songu "Fuck tha Police". Nenechalo se čekat na další problémy se zákonem. V srpnu 1989 byla N.W.A. zatčena podruhé za ten samý song při rapování na podiu. Stalo se tak při jejich vystoupení v Detroitu ve státě Michigana a skupina skončila zase ve vězení tentokrát na čtrnáct dní. Navzdory tomuto se vyhoupne počet prodaných alb "Staright Outta Compton" na úctyhodné číslo, které je daleko vyšší než tři miliony. Navíc se stalo toto album studnou beatů pro Undergroundové akce a to bez pomoci rádií, tisku či televize. Za to že se nikde nepublikovalo může cenzura USA, která označila N.W.A. za nepřítele státu číslo jedna.
Ale zpět do roku 1988. Eazymu vychází jeho první sólový počin. Album se nazývá "Eazy-Duz-It", tento dvanácti trackový komplet ho hodně prosalvuje i jako solového rapera a dokazuje, že není tažen slávou jeho parťáků ze skupiny. To také dokazuje počet prodaných alb a ten činil něco přes 2,5 milionu kusů. V srpnu roku 1989 se stala velká nehoda prvnímu členovi Ruthelss Records a to D.O.C.ovi. Usnul za jízdy v autě a zavinil těžkou nehodu. Následkem nehody přichází o hlas. Těžká rána pro Eazyho E, protože to byl jeho rapový kámoš. Na konci roku 1989 opouští skupinu N.W.A. jeden ze členů. Je jím Ice Cube, který se s Eazym E a managerem Ruthless Records Jerrym Hellerem pohádal o výši královských platů. Říká se také, že odešel, protože se bál výhružek ze strany FBI, ale toto není potvrzeno, protože Ice Cube vždy říkal verzy s platem. Ice Cube se odstěhoval na východní pobřeží a tam vydal své album. Spojil se producentsky se skupinou Public Enemy a když mu v roce 1991 vyšlo album "Death Certificate" hned na něm věnoval jeden song "No Vaseline" a na něm nadával na celé Ruthless Records, ale jen na vedení, členy N.W.A. vynechal, přece to byli jen jeho kámoši. V srpnu roku 1990 vydávají N.W.A. své další album, tedy vlastně EP, na albu vystupuje skupina již bez Ice Cubea. Album se jmenovalo "100 miles and runnin'" a prodalo se ho něco přes pět set tisíc kusů. V březnu tohoto roku 1990 přišla další stížnost na skupinu, která se týkala ještě předchozího alba "Straight Outta Compton". Stát Tennesse vzesl žalobu na skupinu, která porušila zákon v jejich státě, když tam svým albem propagovala pornografii. Skupina nebyla odsouzena jen měla zaplatit pokutu v neznámé výšši. Další problémy nastali s novým albem "100 miles and runnin'", na kterém bylo akorát pět songů. Stodeset obchodů v Kentucky stáhlo alba z prodeje, protože je na něm mnoho sprostých slov, propaguje pornografii a vyzývá lidi k násilí.
Další vážný problém se zákonem měl Dr. Dre, když v jedné televizní rapové video show v Los Angeles, napadl slovně a psychicky hosta show Dee Barnes. Ta nelenila a o měsíc později v únoru roku 1991 požádala soud o zahájení procesu proti Dr.Dremu a požadovala odškodnění 22,7 milionů dollarů. Soud se nakonec rozhodl jinak a Dreho osvobodil. A v květnu 1991 vychází další album N.W.A., které už bylo LP a nacházelo se na něm osmnáct tracků. Album se jmenovalo "Efil4zaggin", což znamená, když se podíváme od konce na začátek "Niggaz For Life". Album se opět dobře prodávalo a to dokazovalo, že se vyšplhalo v té době na druhé nejprodávanější CD v Pop Chart, s počtem přes milion prodaných alb. A to musí být něco, když se hardcore-rapové album umístí tak vysoko v pop chart. Na první místo se vyšplhalo v červnu v Billboard Chart. Přišlo léto toho roku 1991 a přišla šokující zpráva, N.W.A. se jako skupina rozpadli. Můžou za to vnitřní spory, které začali už v době kdy odešel Ice Cube. V srpnu 1991 zažaloval Eazy E jeho bývalého partnera z N.W.A. Dr.Dreho a jeho nový label Death Row, včetně Suge Knighta, Dreho parťáka v labelu a D.O.C.a za to, že mu Suge Knight vyhrožoval a hrozil mu smrt pokud se nepřestane opírat o jeho osobu. Dr.Dre v tom neměl žádnou úlohu, akorát ho uved Eazy E u soudu jako člena Death Row a tím do toho spadl taky. A toto rozvázalo poslední pouto mezi kamarády Dr.Drem a Eazym E. Eazy E nebyl jedním z těch, co by se báli nechvalně známého Suge Knighta, který je zapleten do vražd legend jako 2Paca a Notoriouse B.I.G., a dál šel proti němu. Ostatní mu prorokovali, že se mu to vymstí, ale Eazy se nikoho nebál. V říjnu následujícího roku 1992 Ruthless Records obviní Dreovo Death Row z vyděračství, spor skončil po roce 9.srpna 1993 na Eazyho zrušení žaloby. V listopadu 1992 Dr. Dre vydává videoklip k tracku "Dre Day" a v něm ukazuje Eazyho v opovrženym světle.
Jak se říká, tyto spory brzdili Eazyho v rozjetí ještě větší kariéry. Ale přece dokončil své druhé album a vydal ho v prosinci roku 1992. Album nese název "5150 Home for tha Sick" a prodalo se ho k jednomu milionu kousků. Album je EP formátu a bylo na něm pět tracků. V srpnu 1993 podepisuje Eazyho Ruthless Records smlouvu s Relativy Records a rozhodnou se hledat nové talenty rapu. V Říjnu 1993 Eazy E vydává své další album pod názvem " It's on (dre) 187Um Killa", které dosahuje úspěchu jako jeho první album, "Eazy-Duz-It", protože se ho prodává více než 1,5 milionů kusů. Na albu se Eazy pouští naplno do Dr.Dreho a do Death Row, nebere si servítky ani z Suge Knighta. Na albu i popisuje vraždu Dr.Dreho a to samozřejmě přitahuje velkou pozornost lidí. Kdo by si pomyslel, že dva nerozluční kámoši, co vyrůstali oba ve stejné čtvrti Compton a následně byli i ve stejné skupině se kterou dobyli celý svět, se stanou nepřátelé na život a na smrt. Nejdřív Eazy Dreho obžaluje z vydírání, poté se Dre na svém albu "Chronic" opře zase do Eazyho a teď Eazy dokonce popisuje jeho vraždu. Eazyho to úplně zaslepilo, asi mu bylo líto, že ztratil svého kámoše, a ta zlost ho hnala pořád dál. Měl prostor ukázat ještě víc ze svého umu, ale jakoby veškerý čas věnoval sporu jeho s Drem nebo Ruthelss Records proti DeathRow.
V zimě 1993 přijde Eazymu soudní příkaz k placení almientů na svoji dceru, která se mu narodila v Nebrasce. Alimenty činí neuvěřitelných 58.000$, což je zhruba 1.750.000KČ na rok. Jinak se objevili koncem tohoto roku ohlasy na jeho nové album, co vyšlo v říjnu, které vláda opět odsuzovala, protože bylo neomluvitelně násilné a plné hněvu na Dr.Dreho.
V dubnu roku 1994 se sešel v rádiu s DJ Yellou, se kterým byl ve skupině N.W.A. a odstartovali Ruthless Radio Show v Los Angeleském rádiu KKBT (The Beat) k akci "Saturday Night". Jinak tento rok Eazy E žádné album nevydal. Občas se někde objevil z jeho posledním albem.
Začátkem roku 1995 začínal mít problémy s dýcháním. 24.2.1995 byl Eazy E hospitalizován kvůli podezření na chronické astma. 1.března byl diagnostikován AIDS, který způsobil virus HIV, což je selhání imunitního systému. Nákaza je přisuzována, že měl také sedm dětí s šesti různými ženami. Když už bylo jisté, že nepřežije tak se Eazy E oženil s Tomicou Woods dne 15.3.1995. Eazy nechal testovat manželku i jejich dceru na HIV a testy dopadly negativně. Eric Wright odkázal své mění své manželce a už jen čekal na smrt. Po dnech byl převezen na intenzivní péči. Ale svůj boj s AIDS, který ho přepadl tak náhle, prohrál. Podlehl mu dne 26.3.1995. neuběhlo ani 24 hodin od jeho smrti a už si vedení Ruthless stěžovalo a soudilo se o peníze, které odkázal své manželce. Management říkal, že Eazy byl poblouzněný a že nevěděl co dělá, když se ženil těsně před smrtí. A tak ve 31 letech zemřela legenda hip-hopu, rapper, který založil nejlepší a nejkontroverznější hardcore-rapovou skupinu vůbec, muž, který se z ničeho dostal mezi nejlepší, z drogovýho dealera z Comptonu až k jednomu z nejlepších rapperů West Coast, možná nejlepšího. Eric Wright se držel svého výroku "Just remember:It's your real time and your real life" chytil se šance a využil jí. Pro rapovou historii je rok 1995 jedním z nejtragičtějších, protože svět přišel o svýho dosavadního krále, zakladatele gangsta rapu a člověka, který se nebál říkat svůj názor.
REST IN PEACE! Eazy E